Κυριακή 12 Νοεμβρίου 2017

Ἡ Ἰατρικὴ τῆς ψυχῆς [μέρος 3ον ]της Ευαγγέλου Μαριάννα βιοχημικός Μsc- La medicina dell'anima (parte 3), la biochimica Marianna Evangelou



ατρικ τς ψυχς [μέρος 3ον ]Ευαγγέλου Μαριάννα βιοχημικός Μsc


Διαβήτης
«Ο Διαβήτης είναι η ασθένεια των γλυκών ούρων», και τα Κινέζικα κείμενα εξηγούν: «Μέσα στα ούρα υπάρχει ένα μέρος ζαχάρου που εξαντλήθηκε μέσα από το σώμα. Λόγω μιας αταξίας του πεπτικού οργάνου, η ικανότητα μετατροπής του σακχάρου μειώνεται, ενώ αντίθετα αυξάνει το σάκχαρο μέσα στο αίμα και εξέρχεται στα ούρα».
Γι’ αυτούς υπάρχουν τρία συμπτώματα.
* «Πολλά μόδια τροφής δεν μπορούν να ικανοποιήσουν την πείνα».
* «Αν πιουν εκατό φλιτζάνια, δεν ικανοποιείται η δίψα».
* «Οι συνουσίες δεν ανταποκρίνονται στις επιθυμίες».
    Συμβολικά, το σάκχαρο αντιπροσωπεύει την τρυφερότητα, την στοργή, μια εκδήλωση αγάπης. Γλυκαίνει. Αν η ζωή μας βάλει σε δοκιμασία, λόγω κάποιου χωρισμού ή μιας απομακρύνσεως σ’ αυτούς τους τομείς, ο εγκέφαλος του δοκιμαζόμενου ανθρώπου εγκαθιστά μια «παραγωγή» σακχάρου (του οποίου η ποιότητα αυξάνει μέσα στο αίμα),χωνεύει άσχημα την δοκιμασία(το πεπτικό σύστημα ξεχαρβαλώνεται),δεν έχει πια άμυνα(ο Μεσημβρινός του Ήπατος έχει αδυναμία).Σιωπηλά, φαινομενικά συναινώντας ,αλλά στη πραγματικότητα αρνούμενος απορρίπτει το σάκχαρο που θεωρεί πως δεν έχει γλυκύτητα(γλυκά ούρα) και δημιουργείται ο διαβήτης.
Ο διαβητικός χάνει την ισορροπία του:
Για να αντισταθμίσει την έλλειψη τρώει υπερβολικά για να αντέξει, πίνει υπερβολικά για να κορέσει την συναισθηματική του δίψα ή απογοητευμένος από τη ζωή, αν βρίσκεται ακόμα σε ακμαία ηλικία, δεν κάνει πια συνουσία(δείτε την ετυμολογία της λέξης, συν + ουσία).Γενικά το συναισθηματικό πεδίο προσβάλλεται ταυτόχρονα με ένα άλλο: το οικονομικό πεδίο. Έτσι, ένα παιδί που το μεγαλώνει η στοργική γιαγιά του, γνώρισε μια παιδική ηλικία χωρίς προβλήματα. Σε ηλικία 11 ετών το πήρε κοντά της η μητέρα του. Φαινομενικά δεν εξεγέρθηκε, αλλά εσωτερικά ήταν πληγωμένο, θλιμμένο. Φοβόταν και περνούσε κρίσεις εχθρότητας.
Κατά τους ακόλουθους μήνες, παρουσίασε διαβήτη. Δίχως στοργή, δίχως χρήματα(γιατί η μητέρα του ,του τα κατάργησε):Είναι ένα έδαφος προτιμήσεως για την αταξία του σακχάρου. Ένα νεαρό αγόρι θυμάται τα πρώτα χρόνια της εφηβείας ως μια θαυμάσια περίοδο :καθημερινά η μητέρα ,του έδινε την στοργή της και χρήματα για να περάσει την μέρα του. Στα δέκα τέσσερα του, η μητέρα άλλαξε ρυθμό και του έδινε ένα συνολικό ποσό κάθε Δευτέρα.
Ο έφηβος φαινομενικά δεν αντέδρασε, αλλά εξακολουθούσε να διατηρεί ζωντανό στη μνήμη του το σοκ: Θεώρησε αυτό το μέτρο ως διακοπή της σχέσης στοργής που είχε με τη μητέρα του. Διστάζοντας να εκφράσει τις σκέψεις του ένοιωθε μόνος του,θλιμμένος. Φοβήθηκε για το μέλλον. Σιγά - σιγά άρχισαν να ξεσπούν κρίσεις εχθρότητας ενάντια στη μητέρα του.
Αυτά τα αισθήματα κενού τον έκαναν να δημιουργήσει σάκχαρο, μιας και δεν ανταποκρινόταν σε φυσική έλλειψη. Και ιδού ο διαβήτης! Αυτή η ασθένεια είναι το αποτέλεσμα μιας ανεπαρκούς αυτοάμυνας(φοβόμαστε να μιλήσουμε) μετά από ένα γεγονός που το θεωρήσαμε ως συναισθηματική ή οικονομική έλλειψη προερχόμενη από έναν χωρισμό , από μια αλλαγή ή από μια διακοπή ενός ρυθμού. Η θλίψη και το κενό της απαιτούν πάντα μια αντιστάθμιση.
Διάρροια
Μέσα στο ανθρώπινο σώμα, όπως το θεωρούν οι Κινέζοι, ο μεσημβρινός του Παχέως Εντέρου εκτελεί τα καθήκοντα ενός <<Υπουργού μεταφορών και συγκοινωνιών>>. Η αποστολή του είναι πολύ λεπτή.
  Ο σύζυγος του(γιατί οι μεσημβρινοί, στις μεταξύ τους σχέσεις ανταποκρίνονται σε πολύ συγκεκριμένους κανόνες που θυμίζουν τις πραγματικότητες της ζωής),είναι ο Μεσημβρινός του Λεπτού Εντέρου, είναι << ο Υπουργός που δέχεται τις σοδειές και τις ξεδιαλέγει>>. Αν μένει ήρεμος, καλά ρυθμισμένος, όλα πάνε καλά, αν όμως, αυτός ο σύζυγος γίνει νευρικός, θλιμμένος ή χολερικός, εξουσιάζει τον σύζυγο του Παχύ Εντέρου, που αντιδρά με τα συγκινησιακά στρες, των οποίων η άρρωστη ευαισθησία κάνει τις ιδέες να κυκλοφορούν άσχημα, χάνει τον ενθουσιασμό του.
Το άτομο τότε έχει μαύρες ιδέες, είναι απελπισμένο… και να ένας κολικός! Όσο πιο άρρωστος είναι αυτός ο μεσημβρινός, τόσο πιο πολύ αποδιοργανώνονται αυτές οι ιδέες και μέσα στον εγκέφαλο του ανθρώπου μπορεί να συμβεί, να τα βάλει με τον ίδιο του τον εαυτό, να αυτότιμωρηθεί επειδή φάνηκε κατώτερος της προσπάθειας του… και ο κολικός καθίσταται διάρροια. Το παχύ έντερο κλαίει με τον δικό του τρόπο. Της περισσότερες φορές, η συχνά λησμονημένη αρχή του προβλήματος είναι μια διαταραχή λόγω των συναισθημάτων, η οποία προκάλεσε η αγανάκτηση ή αναχαιτισμένο θυμό. Κάτι ή κάποιος έκανε άνω κάτω την συγκινησιακή ευαισθησία. Η χαρά και η χλιαρότητα είναι απαραίτητες σ’ αυτόν τον μεσημβρινό όταν αδειάζει απ’ τα κύματα του.
Διάστρεμμα
Αν κάποια μέρα σας συμβεί να βαδίζετε στην εξοχή ή στην πόλη έχοντας την καρδιά σας γεμάτη με αγωνία, με άγχος που προέρχεται από τις έγνοιες, βρίσκεστε σε μια θλιβερή κατάσταση: Εξαντλημένοι νευρικά, κατορθώνετε παρ’ όλα αυτά ν’ ανακτήσετε και ερεθίζεστε, γιατί βρίσκετε τόση λίγη ικανοποίηση στην ζωή. Το εσωτερικό κύκλωμα της άμυνας σας δεν ήταν σε εγρήγορση.
    Ο μεσημβρινός της Ουροδόχου Κύστης επωφελήθηκε από την νευρική σας ένταση, που ίσως ανάμικτη με οργή, για ν’ αφήσει τον αστράγαλο, του οποίου είναι ο κύριος να στρεβλώνει, προκαλώντας έναν τραυματισμό στην άρθρωση δια μέσου μιας βιαστικής κίνησης της κλείδωσης.
Και να’σαστε να κραυγάζετε από πόνο, ηχώ αυτού του ανθρώπου του οποίου η ψυχή δυστυχεί ή βρίσκεται σε σύγκρουση. Λησμονείτε τις έγνοιες σας και το μόνο κέντρο ενδιαφέροντος σας είναι ο αστράγαλος που πρήστηκε. Υπάρχουν δυο λύσεις. Ή, σαν αστραπή, συλλαμβάνετε το διανοητικό σας σφάλμα και δίχως να σταθείτε ούτε ένα λεπτό επωφελείσθε από τη θερμότητα του ποδιού για να βαδίσετε, να ενεργοποιήσετε και πάλι την κυκλοφορία, να υποχρεώσετε τον μεσημβρινό της Ουροδόχου Κύστης να αποκαταστήσει την τάξη και να θρέψει κατάλληλα τον Μεσημβρινό της Χοληδόχου Κύστης, έτσι ώστε αυτός ο μεσημβρινός να ξαναδώσει την ορμή ή επωφελείσθε από αυτόν τον πολύ πρησμένο και μερικές φορές μαύρο αστράγαλο,για να ακινητοποιηθείτε, να δεχτείτε κανακέματα.
Ο καθένας είναι ελεύθερος να κάνει την επιλογή του ανάλογα με τον χρόνο που διαθέτει, αλλά επίσης και με την δύναμη της ψυχής του. Ένα διάστρεμμα στον καρπό ή σε μια άλλη άρθρωση, έχει την ίδια αιτία: Ηθικούς πόνους, ερεθισμούς ή δυσαρέσκεια ή υπέρταση.
Διφθερίτιδα
Η διφθερίτιδα αρχίζει απ’ τον φάρυγγα. Όπως όλα τα προβλήματα που αφορούν τον λαιμό και τούτο εδώ μεταφράζει μια δυσκολία στις κοινωνικές αλλαγές ή στην κοινωνική θέση ή στα προβλήματα που το άτομο καταπιέζει εντός του: <<Τούτο το πράγμα>> δεν περνά, αλλά το άτομο σιωπά. Οι Κινέζοι ονομάζουν αυτή την ασθένεια:  <<Λαρυγγίτιδα-καλπάζων άλογο>> προκειμένου να περιγράψουν την ταχύτητα της.
Όταν πληγεί ο φάρυγγας, οι αμυγδαλές αμέσως κοκκινίζουν και διογκώνονται προκαλώντας έτσι την εμφάνιση λεπτών γκριζωπών στρωμάτων. Η κατάποση είναι πλέον αδύνατη. Ο ύπνος και ο θάνατος φτάνουν. Σύμφωνα με την εικόνα της φωτιάς στο τζάκι, που καίει για να σβήσει το βράδυ καθώς την καλύπτουν οι στάχτες η διφθερίτιδα προχωράει ταχύτατα. Η αγωνία για <<κάτι>> που δεν πέρασε σε σχέση με το περιβάλλον ,πνίγηκε. Η φωτιά δεν αφήνει πια παρά μονάχα στάχτες. Θυμάμαι τρεις περιπτώσεις διφθερίτιδας:
* Μια νεαρή κοπέλα οκτώ ετών είχε αυτή την ασθένεια σ’ ένα οικοτροφείο στο βουνό. Λεπτεπίλεπτη και ευαίσθητη, δεν άντεξε το ότι χωρίστηκε από την οικογένεια της. Πέθανε δίχως να πει μαι λέξη.
* Μια κοπέλα 25 ετών, έπαθε διφθερίτιδα οκτώ μέρες πριν τον γάμο της. Η οικογένεια της είχε αρνηθεί προηγουμένως την επιθυμία της να παντρευτεί έναν ξάδερφο που αγαπούσε πολύ.
Πάλεψε ενάντια στην ασθένεια, γιατί όλοι στο σπίτι είχαν προετοιμάσει τους εορτασμούς. Τα έβγαλε πέρα και παντρεύτηκε τρεις εβδομάδες αργότερα.
* Μια νεαρή γυναίκα, παντρεμένη εδώ και τρία χρόνια, ήταν ευτυχισμένη στο νοικοκυριό της, αλλά δεν τα έβγαζε εύκολα πέρα με τις οικονομικές δυσκολίες για τις οποίες δεν την είχε προετοιμάσει η παιδεία της. Στο παρελθόν, δεν γινόταν λόγος για χρήματα στο σπίτι…
Συνεπώς, δεν τα εμπιστευόταν σε κανέναν. Πέθανε από διφθερίτιδα, δίχως να μπορέσει να την βοηθήσει κανένα φάρμακο. Η αγωνία δεν οδηγεί πάντοτε σε μια διφθερίτιδα! Το έδαφος ,δηλαδή η φύση, η κληρονομικότητα, επηρεάζουν τις έγνοιες και ο καθένας αντιδρά με τον δικό του τρόπο.
Δίψα
Όταν οι σκέψεις έχουν ταραχτεί και η καρδιά δεν βρίσκεται σε ειρήνη, διότι «κάτι της λείπει», τότε έρχεται η δίψα. Το να πιεις δεν θα προκαλέσει πλήρη κορεσμό αυτής της δίψας, διότι είναι μια δίψα διανοητική. Πρέπει να βρούμε το αίτιο της :μια πληκτική εργασία, κάτι που δεν ικανοποιεί, μια επιθυμία να ελευθερωθούμε από μιαν ιδέα ή από μια αμφιβολία που στεγνώνει το πνεύμα και το σώμα, το να είστε με κάποιον που σας κάνει να πλήξετε ή το να αναμένετε κάποιον που δεν έρχεται.
Αφού το βρείτε μπορείτε να πιείτε… αλλά συχνά αυτό δεν θα είναι πια απαραίτητο. Ξέρετε ότι τα δυνατά καρυκεύματα διεγείρουν την σεξουαλική επιθυμία. Εάν, λοιπόν, αυτό το διεργετικό χρησιμοποιείται σωστά, σβήνει την δίψα, αν όμως, η σεξουαλική «πράξη» παίζεται μέτρια, διεγείρει λίγο περισσότερο αυτή την δίψα: Η έλλειψη δυναμώνει.
Δόντια
Τα δόντια είναι οι επάλξεις ενός κάστρου. Αν τα αφαιρέσουμε όλα, έχουμε την εντύπωση πως είμαστε γυμνοί. Τα συγκινησιακά στρες που προκαλούν οι φροντίδες τους, θέτουν τον ασθενή σε εγρήγορση. Ακριβώς σαν τον νυχτερινό φρουρό που βρισκόταν πάνω στην βίγλα και δεν είχε εμπιστοσύνη σε κανένα.
Είναι τριάντα δυο και παίζουν τον ρόλο τους οικογενειακά, συμπληρώνοντας το ένα το άλλο, εναρμονιζόμενα μεταξύ τους ή το ένα πέφτει πάνω στο άλλο. Ενστικτωδώς, δεν θα θέλαμε να διεισδύσει ένα νυστέρι ή ένα ξένο δάκτυλο μέσα στη μήτρα τους, της οποίας φρουρούν την είσοδο. Άσχημα ή όμορφα, αντιστοιχούν στην προσωπικότητα του καθ’ ενός. Φυτεμένα μέσα στην μαλακή γη των ούλων, έχουν κάποια σχέση με τον ουρανίσκο.
Είναι συνετό να σκεφτόμαστε σύμφωνα με τον τρόπο που απαιτεί τα δόντια να είναι πολύ πειθαρχημένα ή καλά ευθυγραμμισμένα. Αν έχετε ένα παιδί με επαναστατική φύση, επινοητικό, εξεγερμένο, αν του «τρίξετε τα δόντια», αυτό θα έχει επίδραση στον ουρανίσκο, γιατί τα σφιγμένα δόντια του θα εμποδίσουν την διανοητική εργασία και την συγκέντρωση.(Μήπως η μόδα προτιμά να έχουμε στο σπίτι ένα πρόβατο παρά ένα παιδί που διαφέρει από τα συνηθισμένα;).
Τα δόντια της σοφίας είναι η χαρά των γέρων που τα κράτησαν, γιατί είναι οι στήλες που τους επιτρέπουν να μασούν. Τι θα κάνουν οι γέροι των γενεών που ανέρχονται δίχως να έχουν δόντια σοφίας; Στην Κινέζικη ιατρική, τα πάνω δόντια αντιστοιχούν με τον Μεσημβρινό του Στομάχου, «την πηγή των επιθυμιών», τα δε κάτω δόντια με τον Μεσημβρινό του Παχέως Εντέρου, που είναι η έδρα της ευαισθησίας και της επικοινωνίας με τους άλλους. Το να ασχολείσθε πολύ με τα δόντια είναι εξ’ ίσου επικίνδυνο με το να τα παραμελείτε. Οι επέλξεις του κάστρου πρέπει να είναι μάλλον στέρεες και κομψές.
Ευαγγέλου Μαριάννα βιοχημικός Μsc
 φύτρο
https://ygeiaerwtaspsyxikhygeia.blogspot.com/ -  Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του και υπάρχει ενεργός σύνδεσμος(link ). Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα. -763-